Salesforce introduceert Marketing Cloud Lightning voor next-generation klantervaringenSalesforce introduceert Marketing Cloud Lightning voor next-generation klantervaringen

Amsterdam, 11 mei 2016 - Salesforce, hét customer success platform en ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM , introduceert Marketing Cloud Lightning. Dit is een nieuw platform en ecosysteem dat marketeers de mogelijkheid geeft om één-op-één customer journeys te ontwikkelen die zowel sales, service als marketing overlappen. Salesforce Lightning heeft de Sales Cloud en Service Cloud op een hoger niveau gebracht. Door de uitbreiding met Marketing Cloud zijn bedrijven in staat slimmer sturing te geven over het gehele Customer Succes Platform wat resulteert in ongeëvenaarde klantsuccessen. Het bedrijf kondigt tevens ‘Marketing Cloud for Google Customer Match’ aan. Dit is de nieuwste innovatie op basis van de strategische samenwerking met Google. Klanten kunnen deze oplossing gebruiken om CRM-gedreven advertising in te zetten via Google Search, YouTube en Gmail.

Klanten verwachten tegenwoordig persoonlijke en foutloze ervaringen. Of dat nu een aanbieding is die ze per SMS ontvangen of wanneer ze contact opnemen met een helpdesk via een tweet. Ze willen dat merken hen tegemoetkomen in hun wensen, op een door hun gekozen manier. De grenzen tussen sales, service en marketing vervagen steeds meer, en marketeers nemen steeds vaker het voortouw in het bieden van uniforme klantervaringen. Het recente 2016 State of Marketing-rapport van Salesforce laat zelfs zien dat het merendeel van goed presterende marketingteams (58 procent) de drijvende kracht is achter klantervaringsinitiatieven in het bedrijf. Bij de teams die minder presteren is dat slechts 8 procent. Om dit mogelijk te maken hebben marketeers een platform nodig dat hen in staat stelt een consistente merkbeleving te bieden op elk mogelijk contactmoment, ongeacht het kanaal of apparaat.

Marketing Cloud Lightning - Marketeers bieden Next-Generation klantervaringen
Eerder dit jaar introduceerde Salesforce Sales Cloud Lightning en Service Cloud Lightning, de nieuwste versie van zijn sales- en service-oplossingen die zijn gebouwd op het Lightning-platform. Vandaag onthult het bedrijf Marketing Cloud Lightning, waarmee de kracht van Lightning beschikbaar komt voor digital marketeers zodat zij intelligente en persoonlijke klantervaringen kunnen ontwikkelen. Marketing Cloud Lightning stelt marketeers in staat om:

Consistente gebruikerservaringen te bieden op het Customer Succes Platform. Het nieuwe Marketing Cloud Lightning biedt moderne en intelligente gebruikerservaringen op elk apparaat waardoor marketeers sneller en slimmer kunnen werken en betere resultaten boeken. Met de gebruikelijke Salesforce-identiteit en -navigatie zijn marketeers nu in staat naadloos samen te werken op het gehele Customer Succes Platform. Dit biedt hen gestroomlijnde processen die marketing, sales, service en andere afdelingen overlappen en maken uitgebreide, geïntegreerde customer journeys mogelijk.
Lightning Components in te zetten om apps uit te breiden en te bouwen. Marketing Cloud Lightning omvat nieuwe Lightning componenten. Dit zijn herbruikbare bouwblokken voor het ontwikkelen van apps op basis van drag-and-drop. Hiermee kunnen organisaties nieuwe business apps ontwikkelen en aanpassen en maken zij optimaal gebruik van de gecombineerde mogelijkheden van Sales Cloud, Service Cloud, maatwerk apps en vanaf nu ook Marketing Cloud. Salesforce biedt Lightning componenten variërend van de belangrijkste e-mailfunctionaliteit, zoals een preview van e-mails en het bijhouden van open rates, tot en met journey-mogelijkheden zoals het automatisch toevoegen van een lead of contactpersoon aan een journey of het kunnen terugkijken van de journey-geschiedenis van een specifieke lead of contactpersoon. Klanten kunnen tevens componenten van Salesforce partners inzetten die beschikbaar zijn via de Salesforce AppExchange.
Datawetenschap in te zetten voor het analyseren van informatie afkomstig van het web en uit Salesforce om klantgedrag te voorspellen. Met de nieuwe voorspellende journeys-technologie kunnen marketeers datawetenschap inzetten om informatie te analyseren die afkomstig is van het web, zoals browsing-activiteit en aankoopgeschiedenis, of uit hun Salesforce-omgeving, zoals wachttijden voor de helpdesk, klanttevredenheidsscores en e-mailmarketingcampagneresultaten. Zo kan gestuurd worden op klantgedrag om uiteindelijk betere resultaten te behalen.
Journeys voor de gehele klantervaring te bouwen en automatiseren. Met Marketing Cloud Lightning kan elke activiteit in Salesforce een customer journey triggeren. Bijvoorbeeld wanneer een klant op een Facebook Lead Ad klikt die de lead automatisch voedt met de informatie die de klant deelt via Facebook. Deze lead kan vervolgens worden doorgestuurd naar Salesforce waar een meer persoonlijke journey gestart kan worden op basis van reeds bekende informatie over die klant. Of bijvoorbeeld wanneer een klant in een e-mailonderzoek na een aankoop aangeeft niet tevreden te zijn, kan automatisch een CRM case geopend worden waarmee ook een nieuwe journey start.

Commentaar bij het nieuws
\"In de verbonden wereld van vandaag de dag moeten marketeers de volledige klantervaring beheren”, zegt Scott McCorkle, CEO van Salesforce Marketing Cloud bij Salesforce. “Met Marketing Cloud Lightning beschikken marketeers nu over de tools die ze nodig hebben om sneller en slimmer één-op-één customer journeys te ontwikkelen over het gehele spectrum van sales, service en marketing heen. Hierdoor kunnen zij nu naadloze en zeer persoonlijke ervaringen bieden.”
“Veel marketeers zijn actief met het integreren van klantinformatie uit meerdere silo’s om zo persoonlijke ervaringen te kunnen bieden aan klanten. Dan is het van vitaal belang om te beschikken over een platform dat hen daarin op een slimme en snelle manier ondersteunt”, zegt Rebecca Wettemann, vice president of research van Nucleus Research. “We hebben al significante ROI waargenomen bij klanten van Marketing Cloud en door de kracht van Lightning uit te breiden naar Marketing Cloud zien we nieuwe manieren om één-op-één in contact te komen met klanten terwijl de productiviteit en omzet toenemen.”

Salesforce biedt slimmer Digital Advertising via Google
Klanten verwachten tegenwoordig persoonlijke en relevante ervaringen waardoor marketeers worden gedwongen advertentiestrategieën te kiezen op basis van identiteiten. Om klanten te helpen bij deze verandering introduceert Salesforce zijn nieuwe adverteer-oplossing Advertising Studio. Met deze oplossing kunnen klanten CRM-data uit Salesforce gebruiken om slimmere digital advertising mogelijk te maken op de platformen waarop wereldwijd het meeste publiek te vinden is zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en nu ook Google. Als onderdeel van een strategisch samenwerkingsverband met Google introduceert Salesforce Marketing Cloud for Google Customer Match. Hiermee zijn bedrijven in staat specifieke doelgroepen te bereiken op basis van klantgegevens en op momenten waarop ze het meest ontvankelijk zijn in Gmail, Search en YouTube. Marketeers beschikken nu over:
Een geintergreerd overzicht van klanten in Salesforce om eenvoudig publiekssegmenten te maken en deze te targetten via Google Search, Gmail en YouTube.
De mogelijkheid publiekssegmenten te maken die vergelijkbaar zijn met trouwe klanten of klanten die recent een aankoop hebben gedaan om zo nieuwe potentiële klanten te vinden.
De mogelijkheid advertenties op de Google-platformen te coördineren met andere digital advertising- en marketingcampagnes via e-mail, mobiel, social, web en IoT.

Salesforce for Marketers maakt één-op-één customer journeys mogelijk
Marketing Cloud Lightning is de nieuwste innovatie van Salesforce om marketeers te helpen bij de transformatie van de manier waarop zij contact hebben met klanten. Omdat Marketing Cloud Lightning integraal onderdeel uitmaakt van het Customer Succes Platform, kunnen klanten alle facetten van de Salesforce-oplossingen gebruiken om hun marketingprogramma’s te verbeteren. Zo kunnen marketeers bijvoorbeeld:
Consistente klantervaringen bieden bij elke interactie op basis van Marketing Cloud Lightning, Sales Cloud Lightning en Service Cloud Lightning.
Ervoor zorgen dat de beste leads doorgezet worden naar het sales-team terwijl de rest doorgaat in nurture journeys via Pardot.
De tevredenheid van de trouwste klanten gebruiken voor merkevangelisatie en andere klanten helpen met de Community Cloud.
Een 360-graden overzicht van hun bedrijf maken door klantgegevens om te zetten in actiegerichte inzichten met Analytics Cloud.
Miljarden signalen van verbonden sensoren, apps en apparaten verwerken, analyseren en contextueel relevante klantervaringen bieden met de IoT Cloud.
Maatwerk apps bouwen met de App Cloud die digitale ervaringen bieden en het merk belichamen.

Van sales tot en met service en van app-ontwikkeling tot en met online communities, Salesforce biedt een compleet Customer Succes Platform dat merken in staat stelt exceptionele ervaringen te bieden en klanten elke keer weer te verrassen. Vooraanstaande merken zoals DonorsChoose.org, Life Time, Mattel en Room & Board staan op een geheel nieuwe manier in contact met hun klanten dankzij Salesforce.

Prijs en beschikbaarheid
Marketing Cloud Lightning is vanaf vandaag beschikbaar. De Marketing Cloud Lightning Experience en previews van de eerste set van Marketing Cloud Lightning Components zullen naar verwachting in de tweede helft van 2016 beschikbaar komen. Deze nieuwe software is zonder extra kosten beschikbaar in elke Marketing Cloud-editie, die begint bij €320,- per maand.
Predictive Journeys, inclusief Predictive Scoring en Audiences, is momenteel in bèta en zal toegevoegd worden bij klanten met de Salesforce Marketing Enterprise-editie en de Pro- en Corporate-edities met het Advanced Data & Analytics-pakket op basis van $0,10 per contact.
Advertising Studio zal naar verwachting in juli beschikbaar komen en omvat Marketing Cloud for Google Customer Match. Advertising Studio wordt verkocht als add-on voor Marketing Cloud-edities.

Extra informatie
Kijk live mee met Salesforce Connections 2016
Meer informatie over de Salesforce Marketing Cloud
Meer informatie over de het nieuwe Advertising Studio en Marketing Cloud for Google Customer Match
Meer informatie over de nieuwe Email Studio app
Meer informatie over de nieuwe Marketing Cloud mobiele app

Like Salesforce op Facebook. www.facebook.com/salesforce
Volg @Salesforce_NL op Twitter: www.twitter.com/salesforce_NL
Bekijk het blog van Salesforce Nederland: www.salesforce.com/nl/blog

Over Salesforce
Salesforce, hét customer success platform, en ‘s werelds marktleider op het gebied van CRM, stelt bedrijven in staat op een geheel nieuwe manieren verbinding te maken met hun klanten. Ga voor meer informatie over Salesforce (NYSE: CRM) naar www.salesforce.com.

Alle services en/of features die nog niet zijn verschenen en waarnaar wordt verwezen in dit, of in andere persberichten of publieke statements, verschijnen mogelijk niet op tijd of zelfs helemaal niet. Klanten die Salesforce-applicaties aanschaffen moeten hun aankoopbeslissingen maken op basis van features die op dat moment beschikbaar zijn. Salesforce heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en heeft verder kantoren in Europa en Azië. Het bedrijf staat genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het ticker-symbool ‘CRM’. Ga voor meer informatie naar: http://www.salesforce.com/nl of bel: 0800 - 0200 431.

© 2016 salesforce.com, inc. All rights reserved. Salesforce, Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud, AppExchange, Salesforce Platform, and others are trademarks of salesforce.com, inc. Other brands featured herein may be trademarks of their respective owners

Voor meer informatie:
Salesforce Nederland